- See more at: http://blog.ahmadrifai.net/2012/01/pasang-script-dilarang-klik-kanan-pada.html#sthash.7XbUwK9v.dpuf Jom Bergaya dengan Cara Hidup yang Sihat: JOM BERKILAU BASIC H SERIBU SATU KEGUNAAN

Sunday, 31 March 2013

JOM BERKILAU BASIC H SERIBU SATU KEGUNAAN

      Assalamualaikum... salam sejahtera...dah lame tak update blog ni kan... sibuk duk promot kat FB je... ingt takde org bace kat blog ni..tetiba ade org pm inbox FB suh update...terharu mak hokey ade org bace...hihi

    Kali ni nak cerita pasal barangan keluaran Shaklee pencuci organik... Sangat teruja tau bile jumpa bende alah ni... nk tau camne rupa nya..jap eh... BASIC H.


Besar tau botol ni... kandungan Basic H adalah 473ml. Nampak jernih kan...pekat sikit dier punyer cecair tu..tu yg best... :)

Sebelum tu, kat sini sekarang musin hujan, banyak la sofa ke, kepala katil ke, yang jenis seangkatan tu naik berkulat kan? Tak pun memang tak pernah sental kan? Al-maklumla yang tu lokasi dalam bilik, orang luar tak nampak, ye dak? tapi saya tau orang yang baca blog saya ni memang seorang yang rajin dan bersih kan?

Ok, nak memudahkan bersih orang yang rajin macam kita ni ha... tengok gambar ni...


Sembur-sembur-sembur, 
Gosok-gosok-gosok....
Damai kan? hihi....

Baca lagi, pastu kalu nak beli terus, ada butang warna merah kat bawah... klik situ dan baca arahan seterusnya... Shaklee akan terus buat penghantaran ke lokasi anda.

Nak tau lagi macamana nak guna dan kegunaan Basic H tu..meh tengok jadual, senang nak paham kan? hiihi...


Sebagai Bahan Pencuci
BIL
KEGUNAAN
CARA
1.
Mencuci & membersih sayur-sayuran dan buah-buahan daripada racun & bahan kimia
Isikan air ke dalam besen dan masukkan 5 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
2.
Mencuci & membersih ikan, ayam & daging & makanan laut daripada bahan awet
Isikan air ke dalam besen dan masukkan 2-3 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
3.
Mencuci & membersih makanan basah spt. Mee kuning, kuehtiau dsbnya daripada bahan awet
Isikan air ke dalam besen dan masukkan 2-3 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
4.
Mencuci & membersih tempat dan peralatan memasak (terutama yang berminyak)
Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h dan gunakan untuk mencuci peralatan memasak
5.
Mencuci & membersih bilik air, tandas, tangki, sinki, cermin tingkap, rak buku, almari dsbnya
Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h kemudian mopkan atau lapkan tempat yang hendak dibersihkankecuali bilik air dan tandas perlu diberus
6.
Mencuci badan, tangan dan kaki daripada daki kotoran, pijar lada, dakwat marker pen, minyak dsbnya
Basahkan tangan dengan air kemudian tuangkan 2-3 titik kemudian digosok-gosok serta bilas
7.
Mencuci & membersih lantai serta alat permainan
Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h kemudian cuci alat mainan dan dibilas manakala cucian lantai tidak perlu dibilas selepas lantai dimop kerana ia mudah kering dan tidak melicinkan lantai
8.
Menanggalkan gula-gula getah pada baju dsbnya
Titikkan 5 titik di sebelah belakang baju yang terkena gula getah kemudian digosok-gosok hingga tertanggal
9.
Mengasah pisau
Titikkan 4-5 titik pada pisau dan asah pisau seperti biasa sehingga tajam
10.
Membersih dakwat pen pada tangan, baju dsbnya
Titikkan 4-5 titik di tempat terkena dakwat, digosok dan kemudian dibilas

Ketika kecemasan
BIL
KEGUNAAN
CARA
1.
Menghapuskan kutu di atas kepala
Basahkan rambut dan ambil 10 titik basic-h dan lumurkan ke atas kepala dan ratakan. Setelah selesai balutkan kepala dengan kain tuala bersih dan biarkan selama 10-15 minit barulah dibilas
2.
Terkena minyak, air panas atau melecur terkena benda panas
Sapukan terus basic-h ke atas tempat yang terkena tadi dan kulit tidak akan menggelembung atau melecur bahkan akan rasa sejuk.
3.
Menghindarkan & membunuh serangga seperti lipas, nyamuk, semut, lalat dsbnya
Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam botol semburan bunga yang dicampur air kemudian goncang dan semburkan kepada serangga
4.
Demam panas (sebelum berjumpa doctor)
Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam besen kecil yang mengandungi air.Kemudian sapukan atau lumurkan ke seluruh badan dan kepala.
5.
Sakit gigi
Masukkan 4-5 titik basic-h ke dalam cawan yang dicampur air kemudian kumur. Sekiranya sakit pada gigi berlubang titikkan 2-3 basic-h pada kapas dan letakkan pada tempat yang sakit.
6.
Gatal-gatal pada badan atau miang (masalah kulit)
Tuangkan 4-5 titik ke dalam gayung. Kemudian gosokkan ke seluruh tempat gatal dengan menggunakan span mandian dan dibilas.
7.
Ulser dan mulut berbau
Tuangkan 4-5 titik ke dalam gelas kemudian kumur (sekerap mungkin)
8.
Penyubur tanaman dan penggembur tanah
Air lebihan cucian basic-h boleh disiram pada pokok bunga dan tanaman lain untuk membantu kesegaran dan kesuburan.
9.
Menghilangkan karat dan daki pada barang kemas, jam tangan dsbnya
Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam mangkuk kecil kemudian rendamkan dan biarkan selama 15-30 minit, karat dan daki akan tanggal serta kelihatan kilat seperti baru.

credit to http://www.mamafaiz.com

Sekilas fakta: Tahukah anda..kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon.

Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung.Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal.

Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit,mata dan sistem pernafasan



Best kan? guna beberapa titik je.. sangat jimat dan sangat berkesan..yg penting selamat digunakan...

Saya tau korang lagi suka kan kalu akak taruk gambar-gambar kan...ok, nk bagi korang excited mcm akak..jom layan... jangan lupa beli, saya harap setiap rumah kena ade Basic H ni...sangat bermafaat.


Jom layan gambar BEFORE and AFTER guna Basic H ni...


tapi mula-mula nk tayang dulu sayur yg dah lama letak dlm peti kan..kan layu kan.. bile letak beberapa titik Basic H ni campur dengan air..beberapa minit tu..dier segar balik... jd x sampai ati nk buang kan? hehe... (membazir tu kan amalan syaitooonnnn, hihi)

Tarra.. kan nampak semangat sayur tu kan....
credit to : http://liyanasonestop.blogspot.com/2012/10/testimoni-basic-h.html





SEBELUM :ni ha..tahap kecut mmg nampak tak boleh guna dh kan?


SELEPAS : wow...kembang nampak segar kan? xpercaya kene beli test sdiri la kat umah...hihi



Kat bawah ni gambar sebelum dan selepas guna Basic H... Before and After...










ni sebelum lap dengan Basic H


ni selepas Lap dengan Basic H (mcm xde cermin kan?)

credit to : http://creatingahouseofgrace.blogspot.com/2012/04/go-green-this-earth-day-with-shaklee.html


Basic H ni bagus untuk mengurangkan panas badan. Ibu2 juga boleh rendamkan tuala kecil dalam satu bekas air dan di tambahkan setitik Basic H untukdilekapkan pada dahi, ketiak, celah kangkang dan mana2 pelipat baby untuk mengurangkan panas badan.

Sekarang musim ramai budak dan anak-anak kecik demam kan.. boleh cuba Basic H ni kerana Basic H mempunyai KUASA SERAPAN HABA 3x GANDA berbanding AIR BIASA.

Ok, saya ulang skali lagi..Basic H ni selamat..kenapa selamat? kerana (baca) seperti di bawah...hihi
  1.  Selamat
  2. Tidak bertoksik
  3. Tanpa gas beracun
  4. Tanpa bahan kimia berbahaya
  5. Tanpa bahan pewangi 
  6. pH seimbang
  7. Tanpa klorin
  8. Murah & Jimat (kepekatan berganda)

Siapa-siapa yang berminat, bleh pm saya kat fb saya... 

Kalau dah teruja dan cuba Basic H ni pastu nk promot dengan kawan-kawan bleh je..tp lagi untung kalu masuk ahli, untung pon dapat, bonus cash pon dapat..ha...yg tu sape nk tau lebih lanjut...kene belakang cerita la..wasap je.....sini entry BASIC H je dulu...hehe

https://www.facebook.com/suzeng.la

Nak harga cun pm la saya..or sms/wasap/telefon terus...

Shaklee Independet Distributor 912405
010-9662965 (SUZANA)